Listing 1 - 10 of 1046 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Weerstand ervaren, weerstand leren bieden aan verlangens en leren omgaan met weerstand van anderen: dit zijn fundamentele ervaringen die kinderen in opvoeding en onderwijs moeten meekrijgen. Sterker nog: kinderen hebben er recht op, zo stelt pedagoog Philippe Meirieu in dit boek. Weerstand is in het denken van Meirieu geen obstakel dat overwonnen moet worden, maar een noodzakelijke voorwaarde voor een volwassen levenshouding. Leraren en opvoeders hebben de verantwoordelijkheid om van weerstand bieden een pedagogische prioriteit te maken. Ze moeten dit bieden aan de torenhoge maatschappelijke verwachtingen van het onderwijs, aan de ouders en leerlingen die een beroep op hen doen en, niet in de laatste plaats, aan zichzelf.
PXL-Central Office 2020 --- pedagogiek --- Pedagogiek --- Opvoedkunde --- Weerstand --- Opvoedkunde. --- Pedagogiek. --- Weerstand.
Choose an application
Choose an application
Pedagogiek en onderwijskunde --- gezinspedagogiek. --- 484.23 --- Gezinspedagogiek.
Choose an application
Trainingspakket om stap voor stap vertrouwd te worden met de kern van betrokkenheid en een veelheid van activiteiten te beoordelen ahv. een vijfpuntenschaal. De videomontage bestaat uit 27 fragmenten waarin kinderen uit Vlaamse en Nederlandse scholen in uiteenlopende activiteiten aan het werk zijn. De montage start met 5 illustratiefragmenten die de 5 betrokkenheidsniveaus in beeld brengen. Dan volgen 15 oefenfragmenten afgesloten met 7 toetsfragmenten waarmee men het eigen leerproces kan evalueren.
Historische en vergelijkende pedagogiek. --- Basisonderwijs --- Didactiek.
Choose an application
Vrouwen --- Egyptische oudheid --- 922.1 --- Historische en vergelijkende pedagogiek --- Historische en vergelijkende pedagogiek.
Choose an application
Psychologie en pedagogiek van het jonge kind biedt een perspectief op wat opvoeding en onderwijs voor kinderen van nul tot ongeveer tien jaar zou moeten inhouden. Wat houdt de groei van binnen naar buiten in, hoe verhouden zich meedoen en stimuleren respectievelijk onderwijzen en leren? Kortom: hoe verloopt het verband tussen laten groeien en leiden?De baby-, dreumes-, peuter- en kleuterfasen en de eerste schooljaren worden zowel vanuit de praktijk als theoretisch behandeld.In de praktisch getinte hoofdstukken gaat het, geïllustreerd aan vele casussen, over fase typerende gedragskenmerken en hoe je je daar pedagogisch toe moet verhouden.In de theoretische hoofdstukken wordt aandacht besteed aan de rol van de cultuur en hoe de school kan bijdragen aan de vorming van (cultuur)kritische volwassenheid. Tevens wordt de systeemtheorie voor de kleine kind-periode beschreven en de betekenis van de eerste symptomen van zelfreflectie tijdens de kleuterjaren. Daarbij wordt duidelijk hoe de kanteling van kleuter naar schoolkind zich voltrekt, en waarin de opvoeding daarná verschilt van die van daarvóór.Ook komt aan de orde hoe zich al vroeg de drievoudige relatie ontwikkelt tussen kind, het andere en de ander. Een nog zelden besproken ontwikkeling, die vooruitwijst naar de latere leerling-leerstof-docentrelatie in het onderwijs.Als schoolkinderen rond hun negende jaar rekenen, schrijven en lezen op 'aanvankelijk' niveau beheersen, zijn ze klaar voor de eigenlijke algemene vorming. Het boek eindigt hier. Het heeft dan één van de boeiendste perioden van de persoonlijkheidsontwikkeling behandeld.Het boek is geschreven voor hbo-studenten (Pabo, SPW, SPH, pedagogiek) die binnen hun opleiding te maken krijgen met leer- en ontwikkelingspsychologie, pedagogiek en/of onderwijskunde. Ook ouders kunnen er hun voordeel mee doen: de praktische hoofdstukken zijn herkenbaar, de theoretische zijn helder en inzicht verrijkend.(Bron: http://webwinkel.vangorcum.nl/NL_toonBoek.asp?PublID=5178-0)
Developmental psychology --- pedagogiek --- ontwikkelingspsychologie --- kleuters --- Ontwikkelingspsychologie --- Pedagogiek --- pedagogie --- psychologie --- 416.1 --- 159.98
Choose an application
. van: The end of education: redefining the value of school
Teaching --- pedagogiek --- #A9610A --- Algemene pedagogiek (opvoeding, pedagogie) --- Gezinsopvoeding (ouder-kind relatie) --- Onderwijs --- Opvoeding en onderwijs --- Kritiek --- Toekomstvisies --- #A9610A. --- 450.4 --- Opvoeding --- Toekomstvisie --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport
Choose an application
50-219-X
Pedagogiek en onderwijskunde --- Experimentele pedagogiek. --- Teacher education. Teacher's profession --- projectonderwijs --- Curriculum development --- projectaanpak --- onderwijskwaliteit --- 450.49 --- Kwaliteitszorg --- Onderwijs --- pedagogie: kwaliteitszorg --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport
Choose an application
Dutch literature --- C6 --- pesterij --- pedagogiek --- Opvoeding, onderwijs, wetenschap
Choose an application
Educational sciences --- theoretische pedagogiek --- pedagogiek --- kritische pedagogiek --- Enseignement (Activité) --- Onderwijs (Activiteit) --- Teaching --- Winfried Böhm --- opvoedkunde --- 432 --- 431 )* PEDAGOGIEK --- pedagogie --- opvoeding --- onderwijs --- Onderwijskunde --- Onderwijs --- Opvoedkunde --- Opvoeding --- #gsdbP --- theoretische opvoedkunde --- Education --- Philosophy --- C6 --- Opvoeding, onderwijs, wetenschap --- Provincie West-Vlaanderen
Listing 1 - 10 of 1046 | << page >> |
Sort by
|